Naam:
Foto’s:
770
Video’s:

Over mijn reis

Het doel van mijn reis? Gewoon genieten, maar ook eens stil staan bij wie ik nu ben en wat ik wil. Als je al vanaf je 18e full-time aan het werk bent heb je daar niet heel veel tijd voor... Het is absoluut niet dat ik mijn werk niet leuk vind, maar ik heb het gevoel dat ik nog zoveel van mezelf kan leren, maar daar moet je wel de tijd voor nemen. Daarnaast is het natuurlijk een geweldige ervaring die niemand je ooit nog weer af neemt!

Na een lange tijd van voorbereiden, hebben we nu een globale route uitgestippeld; voor het ene continent wat meer in detail dan het andere continent. De bedoeling is dat ik op 20 oktober samen met Mathijs zal vertrekken naar Nairobi, Kenia. Vanuit daar zullen we geleidelijk verder afzakken naar beneden, maar niet voordat we de Kilimanjaro hebben beklommen! Hoogtepunten als de Serengeti en de Victoria Falls zullen we niet overslaan. Ook huren we een 4x4 om Botswana, Namibië en Zuid-Afrika al cruisend te ontdekken. Vanuit Kaapstad vliegen we richting eind januari weer samen terug naar Amsterdam.

Op Amsterdam laat ik Mathijs achter :'( en vlieg ik zelf verder naar Sydney. Van Australië is het de bedoeling dat ik de oostkust onveilig ga maken. Een maandje later sta ik in Auckland en ga ik Nieuw-Zeeland verkennen. Eens kijken of het waar is wat iedereen zegt over de verscheidenheid en schoonheid van het land!

Mijn laatste continent dat ik tijdens deze reis aan zal doen is Azië. Het is de bedoeling dat ik daarbij vooral de landen in het Zuid-Oosten aan zal doen, maar hoe en wat: dat staat nog weinig vast. Wat ik in ieder geval al wel weet (en waar ik ontzettend naar uit kijk, nu al!) is dat Mathijs me de laatste drie weken van mijn reis op zal zoeken!

Al met al hoop ik dat het de reis van mijn leven gaat worden, al ga ik er zeker niet vanuit dat het mijn laatste reis zal zijn! ;)

Bezochte landen

Ik heb 29 landen (12%) bezocht:

Australië, België, Botswana, Brazilië, Denemarken, Duitsland, Ethiopië, Frankrijk, Indonesië, Italië, Kenia, Kroatië, Luxemburg, Malawi, Maleisië, Namibië, Nederland, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Singapore, Spanje, Taiwan, Tanzania, Thailand, Tsjechië, Verenigde Arabische Emiraten, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika.